Skämsfilter

Bilden är härifrån.
Spotify har nu skapat ett skämsfilter, eller private listening. Läst på DNSå att ingen på fejan ska kunna se vad man lyssnar på för pinsam musik. Pinsam musik kan också kallas för guilty pleasures, har jag förstått.

På nåt sätt tycker jag det här är görroligt. Jag blir liksom full i skratt. Vet inte riktigt varför. För det kan väl inte vara så kul att vara 16 och dödshipp (eller vad hipp nu heter) och så ser man på fejan att nån gubbe på 45 lyssnar på samma musik? Eller vara en stilig businessman på 30 med märkeskostym och lyssna på Veronica Maggio? Hade det varit Carolas jul hade personen varit död.

Jaja, jag garvar. Att man skäms för sin musik är så knäppt på nåt vis. Fast jag förstår det. Har faktiskt sänkt ljudet själv i offentlig miljö för att ingen ska höra vad jag lyssnar på.

Men nu börjar jag bli så gammal att jag inte skäms så lätt. Och så ljudkänslig att jag sällan lyssnar på musik. Men jag gillar ändå skämsfiltret.



Inga kommentarer: