Komplimang

Världens underligaste grej hände: Fick meddelande på Pinterest från en tjej som sa att hon gillade mina pins och att jag hade bra smak. Det blir man ju glad för. Sen skickade hon en sida med typ 25 par suuuuperunderliga skor och bad mig om smakråd -- hon skulle göra en Lady Gaga-kostym till sin systers födelsedag, för syrran älskade henne. Och hon undrade vilka skor som skulle bli bäst. Jag valde ut ett par guldskor med stora taggar på, för de var underligast. Jag tycker ju Lady Gaga är smått rubbad, typ, eller, jag vet inte nåt om henne mer än att hon har typ köttklänningar och sånt på sig. SÅ unik behöver man inte vara. Det tyder snarare på en längtan efter nåt man inte är, tycker jag.

Men det var första gången jag blev frågad om smakråd från en främling. Internetvärlden alltså.

Inga kommentarer: