Snälla snälla!!

Om ni har en minut, kan ni gå in på sidan http://www.ssmf.se/aktuellt/vilken-sjukdom-vill-du-hjalpa-vara-forskare-att-bekampa och göra en av två saker:

1) Skriva ett mail till adressen info@ssmf.se och skriva vilken sjukdom ni vill ha mer forskning på (och då menar jag lite subtilt att ni ska skriva ME/CFS), samt ert namn och adress, eller

2) Klicka på länken som finns på ovanstående sida och fylla i ett papper, printa ut och skicka gratis med Frisvar till "Svenska sällskapet för mer forskning". ME/CFS får man fylla i under Annat.

Bara den som är sjuk i en kronisk och svår sjukdom kan förstå hur mycket det skulle betyda att få hopp om botemedel.

Själv vill jag kryssa i alla sjukdomarna, för ingen borde lida, men ur ett rent rättviseperspektiv får ME/CFS yttepyttelite pengar till forskning både vad gäller antalet sjuka och graden av invaliditet hos de sjuka.

Så snäääääälla! Om ni mailar tar det en minut bara!

Puss!!!!!!!!!1

7 kommentarer:

Stina sa...

Nu har jag mailat. Det tog mer än en minut och jag riskerar visst också att få nyhetsmail. =)

Men det får bli en julklapp till dig, Anja. =)

ME-Tröttis sa...

Tack för tipset!
Å jag hoppas att många föreslår ME/CFS!

Villeosagamamman sa...

Nu var det gjort! Jag kollade inte in länken utan mejlade bara. Hoppas jag inte gjorde fel?
KRAM!!

Anja Olergård sa...

Tack för era röster!!!!

Louise sa...

Jag har också mailat nu. Hoppas det inte var för sent.

Anja Olergård sa...

Tusen tack. Glömde säga till Lydia om detta men hon snappade det kanske på fb. Varje röst ger framtidshopp. Tack igen!

Anja Olergård sa...

Tusen tack. Glömde säga till Lydia om detta men hon snappade det kanske på fb. Varje röst ger framtidshopp. Tack igen!