Dagens roligaste

När jag stod på balkongen och pratade med Mikael i telefon såg jag plötsligt Charlotte och Vanna. M och jag var färdiga så jag ropade hej till C & V. Hunden blev först lite konfys men flög sen nerför slänten som en rodelåkare, hoppade och hälsade och blev alldeles till sig av glädje. Sen gick hon helt sonika in i lägenheten, drack vatten ur sin skål, och åt upp sin mat från igår. Sen satte hon sig i mitt knä och gullade. Kapten våtskägg hade druckit flitigt, men såååååå go hon är! Till slut var det väl dags att skiljas, och hon tittade bakom sig hela tiden för att se att jag följde med. Vilken vallhund!

Jag blir glad för att hon äntligen tycker om mig lite. Det är den som går ut med henne som hon tycker om. Jag antar att den som lät mig kissa när jag var riktigt nödig skulle jag också hålla mig väl med...

Den här hunden är samma ras som Vanna, Shih-tzu, men givetvis ser de inte likadana ut för det.

Källa

1 kommentar:

Stina sa...

Så go hon verkar! Kul att hon trivs så bra hos er. Hon har blivit som en liten skilsmässohund =P. Lika hemma på två ställen.