För sent!

© UNICEF/Asselin
Jag såg igår, tror jag, att Unicef har en bloggkampanj där varje blogginlägg ger 95 vaccinationsdoser mot stelkramp från Apoteket Hjärtat. Precis nu gick jag in och skulle kolla vad som gällde, och då står det att kampanjen är avslutad i och med att de har nått sitt mål/tak på 5000 doser. Grr. Jag ville ju hjälpa!

Men den som vill bli världsförälder för 100:- i månaden har fortfarande de chansen, även om den här kampanjen är slut.

Ibland när jag inte kan sova ligger jag och hittar på en affär (som nu tyvärr pga ekonomin -- den uppdrömda -- har flyttat in på nätet där jag ska sälja coola andrahandsgrejer. Typ snygga kläder och upphottade handväskor och så. Där vill jag ha att om kunden köpt för en viss summa, så går en viss procent av det till välgörande ändamål. Kanske att de får välja mellan olika projekt, och se hur långt det är kvar till målet. Typ utrota mässlingen, gräva brunnar eller svält-/katastrofhjälp. Melikes.

1 kommentar:

Stina sa...

Många kommentarer här.. Men det var verkligen en fin idé!