Fotfin till sommaren

Nu börjar det bli dags att städa fötterna. (Och benen.) Idag är det skönt att gå barfota, de andra dagarna i veckan har jag kapitulerat och dragit på mig ett par strumpor efter en stund.

Här har ni ett litet reportage om hur man vårdar sina fötter. Det bästa rådet tyckte jag var att det är viktigare att smörja in sina fötter än att fila dem. Om fötterna är för torra hjälper det väl inte hur mycket man filar dem. Vettigt. Jag går genast och smörjer.

Och apropå fötter så har jag hela matbordet fullt av skor som Ellen skulle titta på. Skor är mumma. Jag vet inte om jag kommer att klara av att sälja mina högklackade. Jag har några skor som jag bara äääääääääälskar. Men jag får så ont i benen. Och kanske kan jag bygga upp en ny skogarderob med höga klackar den gång jag blir frisk.

P.S. På besök i Danmark en gång hördes min kompis, morgonen efter en fest i högklackat, prata med sina fötter på spanska inifrån badrummet: "Jag vet att ni hade det jobbigt igår i högklackat, men tyvärr är det sånt man får ta. Men nu ska jag vara snäll mot er och ni ska få gå i platta, fotriktiga skor."

Och bara för att jag inte orkar bestämma mig så får ni här en hel drös med vackra fötter:

Källa. Jag gillar tanken på varannan tå-nagellack. Om man har t ex både rött och cerise så behöver man inte måla om naglarna för att matcha sånt som annars skär sig. Coolt.

Källa.

Källa.
Källa.

Källa. Nån tjejs nöjda fötter i Thailand plus en kille i speedos. Bara sådär.

Inga kommentarer: