Hemma igen

Ja, nu är vi hemma igen och det var skönt att sova i min egen säng. Sängarna var bäddade, också skönt att komma hem till. Annars ligger ju innehållet i min necessär på köksbordet ihop med posten och reklamen och Mikaels akutchoklad och dextrosol. Ja, plus lite annat. Och det står resväskor i de flesta hörn (vi förvarar dem i varandra som en rysk babusjka, så tills vi har gått ut i förrådet med de två väskor vi packade i, finns även ett par till här inne). Ja, ni hör att jag har blivit bortskämd med 250 kvm hus. Tänk om allt fick plats och hade sin bestämda plats. Jaja.

Apropå väskor stod Mikaels väska kvar i köket, den hade vi alltså glömt att packa i bilen. Vi hade hoppats att den var glömd inomhus, och så bra var det alltså. Han köpte deodorant, strumpor, ett par t-shirtar på Jula och ett par shorts på Lidl (där har han att växa it! De var enorma!) och jag hade som väl var stoppat i hans finbyxor, finskor och slips i min väska. Han hittade en rakhyvel och tandborste i E&R:s välfyllda förråd. Sina insulinsprutor hade han i fickan. Så det gick faktiskt rätt bra.

Jag hade förhoppningsfullt tagit med mig min baddräkt. Men det blev inget sånt. Poolen har 10 cm "vatten" på botten, men det är gammalt, läskigt, brungrönt vatten. Och pumpen i byn är fortfarande trasig så man får inte fylla några pooler. Jaja.

Apropå vatten regnade det tre gånger om dagen, skyfall på fem minuter.

Mera då. Någon, säkert jag, hade glömt att stänga kylen ordentligt innan vi åkte. Jag har inte vågat kolla där inne och se vad vi hade där som nu är förstört.

Sen upptäckte jag att kondens eller vatten från kylen hade runnit ut över parketten. Dessutom hade sockeln på skåpet mellan kylen och spisen sugit upp en del av vattnet och plasthörnen hade krullat sig, vilket betyder att det finns vatten i möbeln. Hurra.

Parketten har i alla fall klarat sig utan synliga skador. Skåpet har inte torkat ännu. Och kanske måste vi äta pizza till frukost/lunch/middag/kvällsmat om jag inte vågar öppna kylen. Eller orkar, more likely.

Förresten låg en hönökaka kvar i skafferiet. Totalt grön. Riktigt läskig. Och så länge har vi inte ens varit borta! (Att det andra brödet ser helt fräscht ut kanske egentligen är hemskare!)

Förresten, mitt i allt detta kökselände måste sägas att den vackraste buketten på jorden står på soffbordet. Vilka barn!

Inga kommentarer: