Kärleksförklaringar

Att K kom hit idag värmde mitt hjärta. Ååååå. Dessutom erbjöd hon sig att ta hand om eventuella getingar. Det kallar jag kärlek!

Har också fått vatten på min kvarn: en kompis på fejan sa att en geting flög in i hennes t-shirtärm och stack henne fyra gånger på axeln. Jag sa ju att de är farliga!!

Fast apropå kärleksförklaringar så fick vi en stor glassbunke med färska blåbär av C. Hennes yngsta barn kom över med den. Vi har ätit en grym paj ikväll och gissa vad det blir till frukost!!

Alltså, det är så svårt att ta emot såna stora tjänster. Man borde inte vara upptagen av sina egna känslor av otillräcklighet i dåna lägen, utan bara tacka så varmt att det blir nog. Måste träna mig.

Idag älskar jag verkligen k och c. Eller, vad sjutton, får man inte ens outa folk när det är en komplimang?? KATRIN och CORNELIA. <3

Inga kommentarer: