Dagens fail

Läste om Nadja Suleman, också kallad Octomom pga de IVF-åttlingar hon fick härförleden trots att hon redan var ensamstående mamma till sex barn, även de utan pappa men med nåns spermier i petriskålen.

Denna djuping till kvinna och måndagsexemplar till mamma började få ont om pengar. Så hon började spela in porrfilmer. Det viktigaste är att jag försörjer mina barn säger hon och rättfärdigar sitt minst sagt olämpliga yrkesval. Ja, de kan bli uppfödda genom porren, men uppfostrade är lika viktigt, och det blir de inte med en porrfilmsmamma. Hjälp. Men tillbaka till ämnet. Hon kan _nästan_ köpa ett hus åt sig och de 14 barnen, och hon hinner inte få fram mer porrfilmspengar och vädjar därför till sina fans om att donera 1,1miljon. Den bruden kan man bara hoppas tar kål på sig själv och så får några vettiga människor adoptera barnen.  Nadja Suleman är dagens första fail i tidningen.

Dagens andra fail är en kille som har jobbat en dryg vecka av sin provanställning på Kjell & co. In i butiken kommer hon snygga tjejen från Ica-reklamen och ska lägga undan en produkt. Affären får hennes namn och mobilnummer. Dagen efter får den stackars tjejen följande sms, en ren litterär fröjd dessutom:

Tja, vi sågs igår på Kjell & co. Ligga?

Jag dör. Sicken otrolig loser. Han har förresten fått sparken. Så nu är han en arbetslös löser.

Det var dagens två fail.

Dagens två win får väl hänga med här också. M och jag var på Ikea. Bytte den andra trasiga stolen och reklamerade hela köpet för att bägge stolarna pajat.

Vi bestämde oss för två enkla, beige Tullsta som besöksstolar och en lite mer gedigen fåtölj tiłl M. Den var slut på lagret, men vi fick in bägge fåtöljerna i bilen trots ett 200-liters fat och lite trafikskyltar och annat som används med grävmaskinen. Tror han höll på en halvtimme att trixa där bak men det gick till slut. Vi vet nu inte bara om vi fått med oss benen. Men anklars måste vi ändå åka tillbaka nästa vecka för fåtöljen. Kanske måste jag byta lite kuddfodral och sånt också, när jag ändå håller på.

Just det, jag fick god kyckling på ikea och sen en gudomlig jordgubbscheesecake till efterrätt.

Och så körde M mig i rullstol runt hela. Hade inte orkat gå annars. Blir helt slut ändå, men jag är glad möjligheten finns.

Och så har jag fått höra några riktigt goda, personliga nyheter.

Så trots att klockan är 4:53 så känner jag mig glad. Numera 5:01. Tror att jag råkade somna ett ögonblick. Men,nu gör det på riktigt istället.

4 kommentarer:

Stina sa...

Verkligen två fail!!

Och jag hoppas de goda personliga nyheterna var så goda att de sprids så småningom. ;)

Våldets_man sa...

Hm, visst var det väl ändå väldigt rättframt och ärligt harmlöst formulerat? Inte alls loser-aktigt tycker jag, själva formuleringen alltså. En "vanlig", "riktig" snuskgubbe hade ju skrivit nåt betydligt mer klassiskt sliskigt. Typ "Du e vacker du. Skulle vilja lära känna dig lite närmare om du förstår va ja menar, he he". Men den här säljaren skrev ett sms som osar chosefritt 2012!

Våldets_man sa...

Hm, visst var det väl ändå väldigt rättframt och ärligt harmlöst formulerat? Inte alls loser-aktigt tycker jag, själva formuleringen alltså. En "vanlig", "riktig" snuskgubbe hade ju skrivit nåt betydligt mer klassiskt sliskigt. Typ "Du e vacker du. Skulle vilja lära känna dig lite närmare om du förstår va ja menar, he he". Men den här säljaren skrev ett sms som osar chosefritt 2012!

Anja Olergård sa...

Våldets_man: Själva messet var inte formulerat på ett särskilt läskigt vis, det var mer tanken att han trodde att hon VILLE ligga med honom bara för att de setts på affären. Det var loseraktigt.

Sen har jag lite svårt för att tro att du menar nåt som helst allvar när du kallar dig Våldets_man. Det var väldigt nära att jag inte ens släppte fram kommentaren.