Objudna gäster

Vi har ju en rad med rosbuskar på framsidan. Just nu dignar de av mörkröda rosor. Fast vi har ju inte köpt buskarna själva, så jag antar att de egentligen tillhör bostadsrättsföreningen. Det är alltså därför jag har ett litet styng av dåligt samvete när jag stjäl med mig ett par rosor in och sätter i vas på köksbordet. Och eftersom det kom barn igår bytte jag de vissnade rosorna mot en kvist med färska. Fyra roskronor i en liten vas.

Jag fick också objudna gäster med mig in. Fyra tvestjärtar bodde i rosorna och kom fram på olika tider igår kväll. Fyra tvestjärtar!

Jag är antagligen världens största mes. Men jag tyckte de var jätteäckliga. Och så kröp det på hela mig när jag hittade den sista. Usch. Tycker inte om objudna gäster.

Men ni som har två ben är välkomna hit. Ni och en viss liten rumpslickare som heter Vanna, med fyra ben. Men ni med fler ben än så är. inte. välkomna.

Inga kommentarer: