Snabba kast

Har lagat potatis- och purjolökssoppa och citronmuffins idag. Att jag har problem med att inte göra för mycket? Jo, jag vet.

Blev visst filosofisk av detta, för jag tittade på en nagel där nagellacket börjat flaga. Målade dem inför utemiddagen i måndags (det får bli ett annat inlägg för jag har redan för många saker i huvudet som har med det här inlägget att göra). Eftersom jag blev så slut av i måndags har jag i princip legat ner sen dess och naglarna har håłit sig bra. Men hushållsarbete och nagellack är inga vänner, ju. Och från att ha sett så snyggt ut ser det mer än fult ut, nu när de börjar flaga.

Alltså, jag menar att saker och ting kan vara på topp och i botten med väldigt liten tid emellan. Sånt är livet. Inget att göra åt. Men ibland kan priset för att leva vara rätt högt. Inte precis på nagellacksflagningsnivå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skjuter upp jobbiga saker genom att måla naglarna. Jag har bytt färg tre gånger den här veckan. Det kanske är ett tecken på hur jag har det just nu... ;)

Anonym sa...

Nämen - nu blev jag Elina igen. / Monnah