Julget?

Säsongens första julinlägg? Passar bra med säsongens första snö. Och jo, det var vitt en liten stund. Kanske lika bra det. Jag har inte bytt sommarkläderna i garderoben mot vinterkläderna än.

Jul, ja. Jag vill typ vaccinera barn i Afrika den här julen. Inte utföra det såklart, men bekosta det. Jag vet att presenter är ett uttryck för kärlek, och jag älskar "folk", men ändå. Nånstans opponerar jag mig, inte mot presenterna i sig, men mot köptvånget. Köphysterin ligger inte i krubban när änglarna sjunger O Holy Night.

Källa
Om jag var pigg och frisk skulle jag älska att göra alla presenter! Å vad kul. Och personligt och verkligen kärlek i.

Nåt år fick vi i familjen en get som heter Margit* och som nu bor i nån by i Afrika. Det var en fin present.



*Morfar kallade alltid mormor för Geten. Och hon heter Margit också. Kul va?

Inga kommentarer: