Så har det hänt igen

Kunglig förlovning! Prinsessan Madeleine är förlovad med engelsmannen tillika New York-sambon Christopher O'Neill. Han ser inte lika bildskön ut som den förra, men det kan kanske bara vara en fördel. Det här är ju en riktig karl, inte en halvstor pojke. (Säger jag som tycker 52 är en bra ålder på en karl...)


Giftermål i Sverige sommaren 2013.

Läs mer på kungahuset. där bilden också är hämtad från.

Och bror Johan, se nu till att du sätter in tvillingarna i detta som har hänt, i sitt svenska arv. En äkta svensk prinsessa, förlovad, och som bor i New York! Det måste väl slå alla Disneyprinsessor de har på trosorna!

P.S. En del tycker att Madeleine inte har "rätt" att inte befinna sig i Sverige eftersom hon liksom tillhör svenska folket. Jag vet inte. Om hon får appanage ska hon vara här, men jag vet inte om hon får det utan lever på Bernadottes egna pengar. Då får hon vara var hon vill. Men det är förlegat, hela det där med vanliga människor som regenter. Nån gång blir kanske jag blir republikan, men nu med förestående bröllop är jag rojalist.

Fast först har vi nobelfestligheterna! Längtar ni som jag?

Inga kommentarer: