en rejäl vinst

Om jag vann grymt mycket pengar så vet jag precis vad jag skulle göra med dem.

en dryg miljon skulle gå till en lägenhet. har one in mind till och med.
60 000:- skulle gå till en segway.
150-200 000 skulle gå till en tysk bil.
sen skulle jag köpa mig ett gäng rituximabbehandlingar. läste idag att man kan få dem i Californien för 47 000:- per gång, exklusive resa och uppehälle. då skulle jag bli frisk.
sen skulle jag resa till sälen och åka skidor.
sen skulle jag shoppa lite, väskor, skor, kläder, färgglada kappor i ull och cashmir. ett diamantarmband som jag skulle ha på nobelfesten.
sen skulle jag resa ännu mer.

Men sen vet jag faktiskt inte vad jag skulle göra. Jo, såklart köpa massa presenter, ge till välgörenhet och överraska folk, betala barnvakter till småbarnsföräldrar och sånt. Bjuda till stor fest med 150 gäster på en herrgård i dagarna tre, med övernattning i krispigt linne och nybakt bröd till frukost. Anställa en husfru hemma, som städar, tvättar och lagar mat. Muta nån för Mikaels drömjobb. Eller bara låta honom gräva tills han har tröttnat. Låter det inte trevligt? Ett par miljoner skulle räcka. Min rika, emigrerade, okända, barnlösa släkting får nog dö snart, för jag ser ingen annan utväg än att ärva. Chansen att vinna på Lotto är mindre än minimal när man inte spelar.

Men nu ska jag somna och drömma om tidernas fest.

2 kommentarer:

Stina sa...

Tror du skulle behöva betydligt mer än ett par miljoner :-)

AL sa...

haha, kommer att tänka på den scenen i Great expectations när onkeln kommer in stugan med "Great news!" och husmodern svarar "Who died?"