Nyårsvahettere

Jag har inte avgett nyårslöften på rätt länge. Jag vill mycket som kroppen inte går med på, och jag har insett att besvikelse stressar mig, så jag ger inga löften så blir jag inte stressad. Därmed inte sagt att jag drivs som ett rö för vinden. Jag har en viss inriktning, vissa önskemål, som ligger i bakhuvudet och som jag försöker låta forma mina beslut.

I år ska jag inte lova något av följande:

Gå ner i vikt
Äta bättre och nyttigare
Sluta äta godis
Börja motionera
Köpa/slösa mindre
Tillbringa mer kvalitetstid med familjen
Resa mer

En vandrande lista klichéer, n'est-ce pas. Vad menar jag med vandrande? Det har jag glömt.

Min goa Monnah har brutit benet på en isfläck. Och på hennes egen infart, så hon kan inte ens stämma nån, så nybliven amerikan hon är. Hon kommenterade hur fotona på hennes blogg framöver kanske kommer att bli begränsade, eftersom det är svårt att gå på kryckor och hålla i kameran på samma gång. Hon kanske får ta foton från soffan och se vad hon hittar därifrån, skrev hon. Typ.

Jag föll pladask för det, professionell soffliggare som jag är. Vad ser man från soffan? Hur blir ens perspektiv annorlunda därifrån?

Monnah brukar ha årsord. Jag tänker nog ha PERSPEKTIV för 2013.

Inga kommentarer: