Frågor och svar om ME och mig, del 2 av 6

2. Vilken sorts kommentarer har varit mest till hjälp för mig?
* När någon inte frågar vagt om det finns något jag behöver hjälp med, utan kanske säger: Jag kommer på onsdag klockan si å så, och då behöver jag något att hjälpa dig med.
* Du ser inte sjuk ut. Men jag vet att du är det. Hur har du mått på sistone? Och väntar med det egna svaret så länge att jag förstår att det faktiskt är meningen att jag ska svara.
* Jag ska engagera mig/hjälpa till i ME-föreningen (RME) alt. ge bidrag till forskningen. Det är verkligen som ett kärleksbrev!
* Jag läste att ... [någon information om ME] snarare än Om du tar rosenrot blir du frisk, etc.
* När någon berättar att de har försökt hålla en aktivitet på en tid som passar mig.
* Vad vill du att vi ska ta med oss? eller Vi tar med oss en kaka. Eller en lasagne.

1 kommentar:

Monica sa...

Braåveta! :) Kram.