Frågor och svar om ME och mig, del 3 av 6

3. Vad är det värsta folk har sagt till mig om ME?
* Det är inget fel på dig. Sånt händer ofta unga kvinnor.
* Det är inte en riktig sjukdom. Det är en slaskdiagnos.
* Varför gjorde du inte fler? (Hade fått i uppdrag att göra 10 Hitlers hund om dagen, och de flesta dagar hade jag orkat göra en eller möjligtvis två.)
* Jag är också lite trött.
* Å, precis så har jag det. Jag har nog också ME.
* Man ska bara ta sig samman.
* Jag brukar visa tro och lita på Gud och bara GÖRA DET.
* Är du sjuk igen? (Nej, inte igen, jag har inte blivit frisk än.)
* Det är klart du kan om du bara vill nog mycket, och Det man vill, kan man.
* Här ligger ni och latar er, och Här ligger ni och har det bra...
* Jag skulle ge vadsomhelst för att byta med dig!
* Jag skulle också gärna vara hemma och se på TV hela dagarna.
* Jag har också [en annan svår sjukdom]. Och så kommer hon hem och bakar bullar efter en heldag på skola/arbete. Är det så folk tror att "svårt sjuka" har det?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy, vad ledsen jag blir. Fattar folk inte?? / Hanna