Frågor och svar om ME och mig, del 6 av 6

6. Vad önskar jag mig?
* Ett ME-center med kunniga läkare/övrig sjukvårdspersonal och dagrum där man kan träffa andra sjuka och umgås, bli klokare, klappa nån som gråter etc. Tänk om detta fanns i närheten av alla sjuka. Tanken är svindlande.
* Mer pengar till forskning. Det finns redan många uppslag, men oftast blir det inga uppföljningar eftersom pengar saknas. Just nu har man gjort inledande studier på två mediciner, Rituximab och Ampligen, som båda ger goda resultat, men inte på alla, och det vore intressant att förstå varför, så att man kan hitta något som är mer heltäckande. Fast jag provar hemskt gärna en otestad variant av vad som helst.
* Ökad kunskap om sjukdomen, både bland allmänheten och i medicinfacket.
* I need me some "good will towards man". Att folk visar mig kärlek trots att jag inte "förtjänat" det.
* Friska/mindre sjuka som ställer upp och arbetar för ovanstående.

Inga kommentarer: