Hata flytta om i butiken

Var på Ica maxi en snabb vända efter vår finmiddag (trerätters äkta mexikanskt. Ljuvligt gott! Kul å bli bortbjuden för att M fyller år.). Har tagit mig ett tag att lära mig hitta, eftersom jag så sällan är där och dessutom aldrig strosar eller tar ett enda onödigt steg. Ocj så ändrar de om... Köpte två nagellack, Isadora på rea. Mitt favvo, för penseln är bred, de torkar extra fort, sitter kvar länge, luktar lite, släpper lätt. Och 55:- är bra! Köpte också två plåtburkar till tvättmedel. Vill egentligen ha två boites men 500:- för tvättmedelsförvaring är för fåfängt. Och icas har varit i särklass billigast, och nu var de dessutom sänkta till 59:- styck. Oslagbart.

Sen skulle jag ha diskmaskinssalt. Och just det, de bygger om och flyttar runt på hela Ica så nu hittar man verkligen ingenting. Väl framme vid rätt gång får man ändå glo fram och tillbaka på varenda produkt. Till slut hittade jag en tom plats där saltet skulle stå, för 12.95:-.

Mikael hade haft ungefär samma erfarenhet. Kunderna frågar varandra. Vet du var brödet är?

Jag tycker i alla fall det är jobbigt när man inte hittar nåt.

Men det var väldigt kul att komma ut. Nu måste jag väl ändå kunna somna i lite vettigare tid.

1 kommentar:

Monica sa...

Nä, nya och omflyttade butiker är ingenting för mig heller! Jag har precis lärt mig att hitta i mina två favoritmataffärer här. Hoppas de håller sig lugna med omorganiserandet!