Andra resan

Idag ska vi på vår andra resa och det kan vara både sommar och vinter, det spelar ingen roll.

Hotel Salzburger Hof i Bad Gastein i Österrike.

Det anrika hotellet började byggas 1889 och invigdes 1907, och kallas en juvel i de österrikiska Alperna. Givetvis har man nära till skidbacken här, men jag skriver om de här hotellen utifrån mitt nuvarande perspektiv som tyvärr inte innebär några slalompjäxor. Fast jag skulle nog lika gärna åka hit på vintern som på sommaren ändå. Alla väer klär en skönhet! Och både skärmflygning och hästdroska låter lockande. Sen finns det givetvis pool och spaanläggning också, och god mat i restaurangen. Kan mycket väl tänka mig att åka omkring i byn med min komet och titta på allt vackert.

 

 
 


 
 
 





1 kommentar:

Stina sa...

Ser sagolikt ut. Vad jag just fick lust att se på sound of music.