17 frågor

När vaknade du imorse?
Klockan 17.15. Men jag orkade inte gå upp ur sängen förrän närmare åtta. "Ur led är tiden" är mitt livstema.

Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Jag hade i alla fall tänkt länge: Jag måste vakna!

Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?
Jag har varken ringt nån imorse eller idag eller ens på hela veckan tror jag. Det är som det brukar.

Vilket humör är du på?
Lite trött och stressad, men på gott humör. Har fönstershoppat plåtburkar.


Har du ont någonstans?
Strunt i det.

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
Oxfilé och potatisgratäng. Jag har faktiskt bara ätit en gång idag, om man inte räknar lakritssnörena som en måltid... Så jag är hungrig, alltså, det var det jag menade. Råkade kolla på mina matbilder på Pinterest och blev helt vansinnigt sugen på rostade gröna bönor och champinjoner med balsamvinäger och parmesan. Eller vad sägs:

Källa
Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
En lagning och en tandreparation. Jippi.

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?
Gmail. Mamma skrev "idag" om imorgon så jag har gått omkring och trott att det är lördag hela dagen. Kul mail från Johan.

Vad ska du göra ikväll?
Ja, ikväll är väl förbi. Trodde jag skulle se på Downton, men jag har inte hunnit än.

Vilken är den första låten du sätter på idag?
Ingen. Som alltid nuförtiden låtet tystnaden mer lockande.

Vad tycker du om din blogg?
Alldels nyomgjord så jag är inte riktigt objektiv ännu vad gäller designen. Jag tycker i alla fall om den. Men jag började inte skriva den som en ME-blogg, men den har nästan blivit det och det är jag lite tvehågsen till.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Ha, som om jag visste det. Säkert samma som nu dock!

Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
Om jag har fått nån så har jag tyvärr glömt av den. Och Mikael sover så jag får nog inga fler heller idag, ens om jag pockar.

När fotade du något senast, och vad?
Jag fotade nog en cheesecake i måndags. Har jag inte satt in det fotot här?

Har du gjort av med pengar idag, på vad?
Inte än. Men det ligger en hel del pryttlar i en viss varukorg...

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
Soffbordet. Min oerhört oergonomiska ställning med laptopen på soffbordet och mig i soffan, bara för att datorn vägrar hämta vår trådlösa signal så jag måste ha sladden i. Både surfsladden och väggkontakten. Haha, man kan kalla båda för nätsladd :)

Vad har du på dig idag?
Ja, det är rätt sorgligt. Jeans, strumpor som nästan har hål på hälarna, gammal smutsfuchsialila top med rynkad 3/4-ärm. Och en förfärlig fleecetröja ovanpå det, ibland alltså -- av och på. Det lär ni inte få nåt kort på...

---------------------
Frågorna hittade jag hos Elsa Billgren. Har inte räknat och sett om det stämmer att det är 17 frågor.

2 kommentarer:

AL sa...

Har ocskå suktat efetr de där burkarna, så reade de ut dem på halva priset här och jag stod och skulle välja. Kom hem med ingen, för när det kommer till kritan är de dekorativa i butikshyllan men grälla i min egen hylla. Fel storlekar hade de också för norsk/svenska standardmått. Förresten, betyder detta att jag är en introvert människa? Att jag inte klarar grälla burkar?

Anja Olergård sa...

Du tar min blogg till högre nivåer när du kombinerar information från flera blogginlägg och ställer en fråga :) Ja, du kan vara introvert om du inte gillar grälla burkar. Eller så är du bara en social minimalist.