888

Jag har 888 olästa blogginlägg i Google Reader.

What are the odds?

Och bara så ni vet så är jag lite knäpp när det gäller blogginlägg. Kategorin Beaux arts innehåller flest bloggar och den brukar sällan bli färdigläst. Och om det är 421 olästa inlägg brukar jag vilja hitta en blogg med bara ett nytt inlägg och läsa den också, så att summan blir jämn. Och det funkar inte att läsa bara ett av t ex 15 inlägg, utan snyggast symmetri blir det när jag hittar en blogg med bara ett inlägg. Som sagt. Lite knäpp.

Borde man motarbeta sådana tendenser?

Jag kanske borde träna mig på att emellanåt göra nåt helt assymetriskt eller oorganiserat (det är oftast där jag blir knäpp) och sortera ihop en blå strumpa med en svart eller så. För att se att jag fortfarande kan.

Jag återkommer som vanligt till Amishfolket och deras enda felaktiga/icke-matchande ruta i sina handgjorda quilts. Because only God can make perfect things.

Men jag skulle nog dock störa mig på den där rutan.



1 kommentar:

Rob & Ellen sa...

De där bilderna ger mig ont i magen.

För övrigt anser jag att det bör nämnas att jag har ett av de mest välordnade husen i landet, lathet till trots.