Får stå för en halvpinsamhet

Jag har förbokat Dan Browns nya bok Inferno på CDon. Med rabattkupong och frakt blir det lite över en hundring för den engelska versionen (måste ju räkna antalet "eery"). Billigare än den svenska, så jag snålade. Valde mellan att betala ungefär samma för Kindle-versionen, men nu får jag en inbunden bok som jag lättare kan låna ut till mamma och pappa som också säkert vill läsa den. Och Mikael såklart. Och cirkusen som är Dan Brown behöver inte få mer än ett minimum av slantar från mig.

Så jag skäms lite, men jag kan faktiskt inte låta bli att längta  efter att läsa den. Florens, Dante, det är klart att här kommer att sträckläsas. Hans förra läste jag på vår bröllopsresa, så jag får väl skylla på sentimental reasons...

Om jag minns rätt släpps boken överallt på samma gång, den 14 maj. Vilken hype! Så nu sitter översättare till 10 utvalda språk på två hemliga orter i Europa och översätter så det ska bli simultansläpp. Lite coolt.

Det vore dock ett skämt om alla fick sina böcker den 14:e (eller om jag nu får vänta lite till för att min engelska bok ska skickas från utlandet den 13:e?) och öppnade dem, och så står det



LÅNG NÄSA!

Lika lång väg tillbaka. April, april. Och sen inget mer. 300+ tomma sidor. Och Dan Brown skrattar hela vägen till banken.

Det är väl en "kod" som är nog enkel för alla att förstå...

Inga kommentarer: