Mina Nigellissimas

Nigella Lawson berättar om sin nya italieninspirerade kokbok, Nigellissima. Hon får några frågor vars svar jag inte orkar citera här. Den som propsar på att få läsa hennes svar kan fjäska för mig, förklara varför jag är vacker, intelligent och charmig, så blir belöningen Nigellas svar. Här kommer mina, helt utan fjäskpåtryckningar.

BÄSTA BARNDOMSMINNE Antingen syrendoften mellan vårt hus och Gasques, och några fler på gångvägen till skolan. Eller när jag cyklade omkring på Gårdskulla och emellanåt gjorde cykelkonster som Hedvig på TV.

BÄSTA BASPLAGG Jag är egentligen ingen jeanstjej och vill därför svara ett par svarta byxor som ser dyra ut.

BÄSTA ÖVERRASKNING Mikaels frieri slås faktiskt av när jag hade varit hos Johan & Beth i Buffalo några veckor och sen några veckor i Slc med Carla under december. När pappa hämtade mig på Landvetter hade han den mest underbara överraskningen med sig - Elsa, 1 1/2 år. Hon satt där bak med mig och pratade så gott hon kunde och jag var såååå glad. Ibland saknar jag henne riktigt, riktigt görmycket.

BÄSTA RÅD Svårt. Minns inte. Det enda jag lyckas komma ihåg just nu är det i sammanhanget smått groteska: Man måste ju få hångla lite. -Min mor.

BÄSTA LÖRDAGSMORGON Bästa nu eller bästa jag kan önska mig? Ligga länge i sängen med bok eller tidning. Kanske fågelkvitter. Kanske solsken om rullgardinen är uppdragen. Inte kissnödig, det är så irriterande att behöva gå upp, kalla fötter, badrumskakelgolv med oförståelig golvvärmestermostat, när man vill ligga kvar under täcket.

BEST ACHIEVEMENT Att jag har noll studieskulder, men VG på min magisterexamen som togs medan jag var sjuk.

BEST SURFIRE MOOD BOOST Folk som ramlar? America's funniest home videos, eller modeller som ramlar på YouTube etc.

BESTKEPT SECRET En gång åt jag upp en hel brulepudding själv på två dar.

1 kommentar:

Monica sa...

Ooooh! Spännande! Och fjäsk, fjäsk. (Fast jag älskar också sådana här frågelistor och att läsa andras svar!)