Vackra saker

Jag blir lätt betagen i saker och ting. Gillar lull-lull.

Tyvärr har jag ingen omedelbar och/eller särskild användning för de här vackra blommorna som jag nyss hittade på Etsy, istället för att lägga mig. Men 250:- för tre blommor och frakt, det är ju inte så mycket pengar? Men som sagt, jag behöver dem inte. Hemskt att inte behöva så vackra saker!

Däremot fick jag en kärleksgåva av Mikael när han kom hem ikväll -- en ny tandborste! Och som sagt, jag använder elektrisk. Supergulligt av honom att lägga på minnet att jag talat om att köpa en ny, och hitta en när han helt fredligt går omkring på Ica i Harryland (det heter väl Harrytur när norrmännen kör till Sverige och handlar, så det har inget med morbror Harry att göra). Ska bli skönt med lite Duracellfart på borstningen. Hastigheten på min nuvarande är som att åka skidor i Hestrabacken -- man får nästan putta på själv för att få upp nån fart.

Men bara för att man fått en present behöver man ju inte stänga ögonen och hjärtat helt för annat. Det är ju inte som ett äktenskap där drömmar om annat kan leda till handlingar. Och jag drömmer definitivt om dessa.




 
Köp dem här om ni är sugna. Affären stänger.

P.S. Efter att i en veckas tid har bjudit och bjudit över och blivit överbjuden på ett antal Downton Abbey-boxar på eBay har jag nu bestämt mig för att det nog får vara. Tre säsonger är rätt mycket att plöja sig igenom före den 17 mars. Så jag ska bara börja titta nu, helt mitt i. Om jag har lust. Om jag inte vinner boxen jag har ledande budet på nu, vill säga. Budet ligger på 16 pund plus knappt 7 i frakt. Man får alla tre säsongerna plus vinteravsnittet i box från Amazon för 28, så jag tjänar fortfarande på det. För att inte tala om vad man får punga ut med om man ska köpa dem med svensk text! Tror att bara säsong 1-2 går på 399:- på CDon. Jaja, vi får se imorgon. Annars har jag nog fortfarande 10 osedda filmer hemma, 100 olästa böcker, 5 olästa tidningar och ett ogjort bröllopsfotoalbum. Så det går ingen nöd på mig och mina framtidsplaner.

Men nu är det verkligen läggdags. Om snart 12 timmar ska jag till tandläkaren. Är faktiskt glad för det, för första gången någonsin. Min halva tand är så vass att tungan smakar blod och det gör ont att tala och äta.

P.S. Måste bara tipsa om Lidls lasagne. Den är av märket Trattoria Alfredo (möjligtvis?) och är en ofärdig lasagne i aluminiumform inuti en plastförpackning. Man ska laga den i ugnen i 20 minuter och mamma påstår att den bara kostade typ tolv spänn (dvs mindre än Dafgårds och gänget, med eller utan häst). Det blev två skogshuggarportioner. Fast jag glömde att läsa på förpackningen innan jag åt den. Och om jag har min vanliga tur så var det väl socker tillsatt till sockret...

Fridens!

1 kommentar:

Monica sa...

Downton Abbey. Bäst!