Veta och känna och förstå?

Vad vet du nu som du inte visste från början?

Att ME skulle vara så länge, vara så svårt, förminska mitt liv så mycket

Hur det skulle kännas när kärleken förändras med åren

Ja, det är nog allt. Så underligt.

Betyder det att jag hade en aning om det mesta från början? Jag tror det. Det är inte mycket som verkligen har kommit som en överraskning.

Det skulle vara hur embarmligt kallt i märg och ben det kan vara i England. Det kom absolut som en överraskning. Och hur himla kassa deras hus är, så man fryser bara en gradskillnad mindre än ute. Och tvätten i torktumlaren är torr, men efter ett par timmar oinplockad på fåtöljen så är den svagt fuktig igen. Jag förlikade mig aldrig med vädret i England. Jag led verkligen av det. Och det visste jag inte från början.

Förresten, har det regnat en enda gång i Downton? Hur troligt?!

-----------------
Vad vet du nu som du inte visste från början?

1 kommentar:

Stina sa...

Alldeles för mycket..