En liiiten, liiiiiten trädgård?

Jag drömmer ju om att odla några små sorgliga saker. Vi skulle nog kunna få ihop en del om vi odlade upp gräsmattan där bak, med hallon, jordgubbar, blåbär i krukor på verandratrappen, sallad, morötter, tomater, sallad, örter!!! Det där är ju Drömmen som inte blir av, för jag orkar inte, och jag ville inte diktera hur mycket som helst som Mikael måste utföra själv medan jag ligger på sofflocket och käkar praliner... Men några örter i sån där hängblommegrej på balkongen borde man väl klara, eller en bytta i köksfönstret? Det verkar väldigt romantiskt, säger jag som aldrig lagar mat. Jo, en gång i veckan. Vad ska vi få till middag idag? Örter. Oh well...

Men visst blir man sugen!
 


Källa: Design Sponge

1 kommentar:

Sara sa...

Med en balkong kan man väl odla typ det mesta. Själv är jag inne på självvattnande krukor som nån stark person får fylla på. Vindruvor att ligga och plocka på romerskt vis, luktärter som är så ljuvligt ...

Inspirerade genast till inlägg om mina egna odlingsbragder i helgen!