Lagom hund

Vi tycker ju om Vanna och så, hon ger kärlek (eller rättare sagt kräver att man ska klia henne och om man gör det så älskar hon en) och är enormt väluppfostrad och på det hela taget en bra hund. Fäller inte, drar inte in fästingar (blä), luktar knappt hund alls så jag t o m kan ha henne sovandes bredvid mig.

Men egentligen vill vi inte ha hund. Mikael är omtänksam och behöver motionen, men jag orkar inte bry mig nämnvärt. Fast hon är go. Förutom kanske just när hon är alldeles paniskt entusiastisk och flyger upp på Mikaels bröst och ska slicka honom i ansiktet och han kniper igen munnen med läpparna inåt så hon inte ska slicka honom på munnen. Han försöker säga Mmm... lite avväpnande som att Nu räcker det, men de ihopknipna läpparna har ingen pondus. Hon håller på tills hon har slickat färdigt. Jag skrattar i alla fall gott av att se det och det är väl en vinst i humör om inte annat.

Men en sån här hund skulle jag gärna ha.

Källa: Design Sponge

Inga kommentarer: