Roomservice, tack

När jag tog sömnpiller och la mig så glömde jag att jag bara har ätit middag idag (visserligen en fantastisk middag på ris och grönpepparkyckling, sallad _med dressing_ och godisgrönsaker. Heter eventuellt örter, majs och paprika.) Men det var nog för sju/åtta timmar sen, nej mer, och min mage skriker av hunger. Men mina fötter är kalla och jag är verkligen jättetrött och har noll lust att gå upp och äta.

Så tänk om man bodde i en svit på ett hotell. Kunde ta hissen ner till frissan eller restaurangen. Kunde få nattmat på rummet. Då skulle jag gärna äta en färsk Juliakaka, eller i värsta fall en hönökaka. Färsk! Med bregott på. Och en kopp pepparmyntste. Det är väl inte att kräva mycket. Mikael ska vara glad att jag inte väcker honom och ber honom fixa mig nåt att äta. Jag måste se till att komma ihåg att säga till honom imorgon hur tacksam och ödmjuk han borde vara.

Just det.

2 kommentarer:

Sara sa...

Jag har en ringklocka bredvid sängen men det hjälper ju inte när jag,liksom du, saknar tjänstefolk!

Monica sa...

Tjänstefolk, jo tack.