Folk! Mållös.

http://lilluna.com/wp-content/uploads/2014/05/Out-of-this-world-White-Chocolate-Lemon-Bread-Recipe-bread.jpg

Såg en god citronsockerkaka på pinterest. Med vit choklad. Skulle kolla receptet innan jag pinnade den. Är så irriterande nämligen när folk pinnar tomma länkar.

Jag trodde jag skulle hitta ett vanligt kakrecept med citron i, vita chocolate chips i och glasyr på (vi talar ju jänkare, så glasyr är ett måste). Men nejdå. Jag hittar en lång harang om att personen inte kan baka med jäst (vilken sockerkaka har jäst i?!) men att mamman nu äntligen hittat ett recept utan jäst. Det är makens favorite bread. Hoppas inte de menar att de äter det till frukost bara för att de kallar det för bread och/eller loaf...

Men så skrollar jag ner till receptet och de första ingredienserna är 1) citronkakemix, och 2) vit chokladpuddingmix.

Kallas det verkligen att baka?!

P.S. På Martha Stewart finns det recept på vispad grädde.

Ifall ni vill ha till er hembakade kaka.

Inga kommentarer: