Hurra för idag

Vilken dag! Nybakade källarfranska till frukost, efter en härlig sommardusch och lite smink i ansiktet. Blommor, hela soffbordet fullt, vissa blad förvillande lika hundralappar! Kort med äkta kärleksförklaringar som rör mig, omtänksamma presenter, alltifrån ett äkta smycke till en flaska såpbubblor (Mikael känner mig). Recepttidning, massiv gräddtårta, sällskap, städad lägenhet, långdistansfika på bild. Dessutom så många underbara, varma, överraskande, omtänksamma sms, mail och meddelanden på facebook att det tog mig timmar att läsa alla och tacka. Dessutom inte ett enda telefonsamtal, vilket jag är så tacksam för. Jag är inte så bra än att jag orkar det på samma dag som det andra. Och så har jag fått en väska, och foton på syskonbarnen som väger ett pound each, och en rolig historia om vad Mia sa (en annan gång), samt löfte om postpaket och även om det "bara" är ett paket Läkerol är det så överraskande generöst att jag kommer att lipa av rördhet om jag blir för trött, vilket är närsomhelst. Fast läkerolen är inte bättre än nåt annat, allting med idag var så MAKALÖST. Jag känner mig så älskad, uppskattad, tänkt på, ja, underbar faktiskt. Det hjälpte också att jag hade ett armband på mig, lite smink, klänning. Det här var en sån fantastisk dag. Och fast jag inte somnade förrän halv åtta eller nåt, och trots att jag är allergisk i hela ansiktet (kan inte motstå nektarinerna), så väger det lätt mot allt det fantastiska idag. Har haft lite motvind på sistone, så att bli så överöst av kärlek och lycka idag var så skönt. Behövde inte kämpa för att känna mig glad, utan det fanns bokstavligen hundra saker som gladde mig idag. Så fantastiskt, så välsignat. Idag är en bra dag att vara jag.

And please, use Google Translate to receive my heartfelt thanks to each and every one of you who made this day great!

Jag älskar er!

1 kommentar:

Stina sa...

Vad härligt att höra!!