Inte idag, inte

Idag kan inget störa mig. Inte att jag inte orkade tvätta håret eller sminka mig lite, inte att jag i princip bara orkade hjälpa Mikael med en tiondel av middagen (men blåbärsmilkshaken blev god!), inte att allt jag orkade av efterarbete var att fylla på sköljmedel och diskpulver i maskinen och trycka på knappen, inte att jag var så trög i huvudet att jag knappt ens i slutet av spelet hade lyckats förstå reglerna, inte att jag var så snurrig att jag inte kom ihåg att fråga blåbärscornelia hur semesterresan varit, nej inte ens att födelsedagsbuketterna fortfarande är så fräscha att jag har fått flytta två av dem med liljor i till matbordet för jag får huvudvärk om de står bredvid mig på soffbordet. Nej, inte ens en sån grej stör mig en dag som denna. Ni förstår att jag har det där med positiv attityd helt under kontroll. Om inte ens blomdoft stör mig, alltså.

Inga kommentarer: