Jag har nåt på g

Ni vet när man var tio och fick kedjebrev som man skulle skriva av och ge till tio kompisar. Ja, nuförtiden finns de också, men handlar om ... ja, de orden kanske jag inte ska skriva här så min blogg förknippas med hängbuk fast en annan kroppsdel.

Hur som helst, jag är liksom inne på nåt känner jag, ni vet sådär som man vet när man håller på med nåt riktigt bra, snudd på genialiskt. Det är nåt med kedjebrev, fast med riktiga grejer i breven. Typ att man skickar en barnvakt (är inte jätteintresserad av just det), en tusing, en burk smärtstillande, en diamant eller så. En bok funkar inte, jag skickade en och fick bara en tillbaka.

Men jag känner verkligen att jag har nåt här, jag är på randen av mitt genombrott. Det luktar succé lång väg!

4 kommentarer:

AL sa...

Nu är jag bra nyfiken. Kanske mest för att jag inte förstod något av hängbuksreferensen. Ser fram emot fortsättningen.

Sara sa...

Fattar inte heller.

Sen kan jag tipsa om att du just har uppfunnit ett pyramidspel, grattis!

Anja Olergård sa...

Det var inte så mycket att fatta. Ett försök till drift med självgodheten. Ett sista krampaktigt grepp om humorn när deppigheten hotar att ta över. Och ja, det var bara ett gammalt hederligt pyramidspel jag tänkte på, fast tänk om man kunde skicka energi? "Hängbuk fast en annan kroppsdel" syftar på viss kroppsdelsförlängning man kan få mail om. Det dunkelt sagda var det dunkelt tänkta. Jag hade inte sovit bra på några dagar.

Sara sa...

Jag har nog bättre spamfilter än du för jag får aldrig några kul erbjudanden!

Nackdelen med pyramidspel om energi är att basen på pyramiden står där och är dränerade. Det kanske redan har hänt och vi är med i ett jättelikt pyramidspel som vi inte visste att vi anmält oss till och nu lever nån annan loppan med vår energi. Synd.