Died and gone to heaven

Öppnade oskyldigt en tidning. På ett uppslag ser jag ett vitt, lantligt, franskt kök, men vänta, det är en walk-in closet. Från Kvänum.

Jag tror att jag har dött och kommit till himlen.

Försökte fota bilden åt er men ljuset är rätt så kasst såhär tjuge i nattatimman, och jag har för få händer för att hålla den med rätt tidningsgloss åt rätt håll, telefonen i andra, jag tror ni föreställer er att telefonen ramlar i golvet, men jag har redan förekommit er och lagt ner fotandet.

Men ni kan ju tänka er. Kvänum, gammaldags trä, vitt, krusiduller, kristallkrona i taket, liten sittbänk med kuddar som ser svindyra ut och vas med blommor på bordet. Vad är det bordet egentligen? Där man planerar sina outfits eller bara där man viker ihop de rena kläder som ligger? Tänk vad mycket man inte vet här i världen.

Dröm sött om walk-ins nu, fast bara om ni först har dövat samvetet med insättningar till tyfonen i Filippinerna.

Inga kommentarer: