Inga prinsessor

Jag läste just på Ebbas blogg att gravida Madeleine i sista stund tackar nej till Nobelfesten. Dessutom ska inte Victoria heller vara med, eftersom hon åker till Sydafrika och Mandelas minnesgudstjänst.

Två av de viktigaste klänningarna kommer inte.

Nu står mitt hopp till Kristina Lugn.

För inte kommer heller nobelpristagerskan Alice Munro. Hoppas hon har spelat in nåt tal.

Kan de inte slänga in plastikopererade (?!) vippan, vadheterhon, Paradise hotel-deltagerskan var det? Sophia? Fast stackars den respektabla intellektuell som får uppblåsbara Barbara till bordet. Jag tycker det borde vara lag på att Sverige inte nånsin ska få representeras av nån som deltagit i en dokusåpa. LAG!! Men å andra sidan har jag ju inte precis bilden av kallephille att han är nåt annat än en dokusåpakille själv, med kosing då bara. Stackars Silvia som verkar försöka föra in lite normer och klass bland det där. Money corrupts, antar jag. Avsätt dem alla utom Victoria och Daniel. Och om minsta lilla olämplig grej kommer fram, väck med appanaget och så får de leva i fred på sina egna pengar. Jag tillhör den för länge sedan utdöda generation som anser att man kan och får kräva lite extra av kungliga. Om de inte är speciella, är de inte speciella.

Men jag kommer ändå att sakna prinsessornas klänningar och frisyrer och juveler.

1 kommentar:

Monica sa...

Jag veeet! Buhu.