Probably the worst disease your doctor has never heard of

Patients with ME/CFS experience a level of disability that is equal to patients with late-stage AIDS.
- Nancy Klimas, MD
Nova Southeastern University
 
"ME/CFS is the great under-reported medical story of the times."
- Llewellyn King
New York Times-Hearst Syndicate
 
"It's probably the last major disease that has a major prevalence in society that's left that we haven't conquered yet."
- Ron Davis, PhD.
Stanford Genome Technology Center

Answer the Question, "If I was cured tomorrow, I would..." Tell us your Dreams. Upload your Dream,

Jag ska fundera på vad jag vill göra med mitt liv om jag -- fel, fel -- NÄR jag blir frisk. Imorgon tror jag inte det blir, men jag hoppas lite optimistiskt på Mella och Fluge och fem år. Före 50 egentligen då! Tänk att fira intåget i århundradets andra halva med att bli frisk. Jag tjuvstartade på livets andra kvart med att bli sjuk vid 24, men det är nån matematik i det här, jag ska bara komma på vilken.
 
Nu ska jag lägga mig i sängen och skriva listor på vad jag vill göra!

1 kommentar:

Monica sa...

Åh, jag hoppas, hoppas, hoppas att du får din hälsa tillbaka! Tänk vilken grej. Och teoretiskt sett vore det ju ändå inte helt omöjligt med tanke på hur forskningen går, eller hur? Och kan man snart bota MS så kanske man klarar ME på kuppen? Kram på dig.