Vilken spännande dag!

Idag var jag och rastade kometen. Massa kläder på, och jätteskönt med luft i ansiktet! Glömde lukta, men tyvärr luktar det ju ändå inte snö, så det kanske inte spelar nån roll.

Jag har köpt lite grejer på tradera och nu var det ett antal paket att hämta ut. De fyllde två hela pappkassar och det kändes som om det tog en timme att få ut innehållet ur dem. Allt var extreeeemt välpaketerat och inget var sönder. I ett av paketen hittade jag en Computer Sweden till Mikael, men den var för använd för att han skulle orka läsa den. Men jag hade i alla fall väldigt roligt när jag gav honom den. Såg också en Göteborgs-Posten, och det var så trevligt!

Mikael säger att han är rörligare i knät, och jag är glad att det går åt rätt håll. Han fick tid för MRI på rekordtid, inte alls "3-4 veckor och dessutom är det ju jul...". Skönt. Jag är inte orolig för att nåt ska vara fel, jag tycker bara synd om honom att han har ont, och att allt blir så jobbigt när man haltar och blir stel och öm och inte riktigt kan gå osv. Lite otur att jag är som jag är och inte kan ta över marktjänsten. Men igår plockade jag in i diskmaskinen!

Kan förresten meddela att microfiber (heter det så även i klädtyg? Det låter som en putsduk!) inte är idealiskt på kometen. Jag gled på sitsen! Så det blir nog fleecepläd över knäna som vanligt, nu på vintern. Den halkar man nämligen absolut inte på, och den lägger jag ju inte bara på utan om hela mig, halva i alla fall.

Jag har fått apelsinris. Det är mycket smaker i december som gör mig salig. Smaker och lukter. Jag menar musik. Vet inte vad jag fick musik ifrån, jag menar vad jag fick lukter ifrån.

Förresten blir man trött i hjärnan av att åka på utflykt. Om nån inte märkte det ovan. Man blir faktiskt nästan trött bara av att klä på sig inför utflykten! Men att jag körde vilse inne på kyrkogården är faktiskt en större bedrift än vad det låter som. När man kan göra bara en sak i taget och den saken inte råkar vara att titta sig omkring och se vart man åker, då kan det gå så.

Sa till Mikael att december är jobbigt. Jag är så nära att skvallra vad folk ska få i julklapp hela tiden. Så är det, när man blir entusiastisk över bra saker man har kommit på. Det vill man ju berätta. Men hittills har jag lyckats hålla mig.

Köpte också årets första julmust på Ica. Mmmmm.

Jag har i alla fall tydligen kvar min komiska ådra. Jag frågade nämligen Mikael om han trodde man fick tända värmeljus på sjukhuset, och det tyckte han var väldigt roligt av mig :) Det vore väl trevligt annars, att känna lite eldlukt istället för sjukhuslukt? På sin höjd kunde han smuggla in lite kanel åt mig. Men det är visst inte bra att saker luktar starkt på sjukhuset. Jaja, jag stoppar väl ner en kanelstång i packningen. Jag har också sparat några tidningar som jag ska läsa på sjukhuset. Som en spavistelse, med hål i magen!

1 kommentar:

Sara sa...

Lycka till på operationen och du kan säkert smuggla med både kanelstång, apelsinskal och lite saffran i en burk, sen kan du ligga där och ha värsta julstämningen!