Dagens tacksamhet

Jag är så glad att julgrejerna är borta. Eller nerplockade i alla fall.

Och den nya duken och ljusstakarna på köksbordet tycker jag mycket om. Vem bryr sig om det där med fållen.

Ser dessutom fram mot att byta soffkuddar osv i vardagsrummet och få in det där teal som jag längtar efter. Lite Ikea först, är lite upphakad på att allt måste bytas på samma gång. Längtar! Och jag är bra på att längta, tycker det är nästan lika bra som att njuta.

Så jag ska inte förstöra min fina stämning med att säga nåt surt om snön. Det ska jag inte.

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag har en inredningsfråga:
Har du tänkt dig mönstrade tealkuddar eller enfärgade?
Jag är en sucker för enfärgat, men efter att ha tittat på "what not to wear" i alldeles för många timmar har jag börjat dra paralleller till inredning (eller om jag har börjat identifiera mig med min soffa?) och tänker att med enfärgade väggar och enfärgad soffa så behöver det hela kanske piffas upp med lite kulör, textur och mönster?
Kan du utveckla mitt tänkande lite åt mig, för det går trögt här!

Anja Olergård sa...

Jag tror att lite både och är bäst. Jag har köpt två likadana enfärgade sammetskuddfodral, och så siktar jag på att skaffa ett till där det händer nåt. Jag har också en fantastisk stuvbit men jag har känslan att den ser för tjejig ut för Mikael, han älskar inte blommigt. Var inne på att hänga den bakom soffan men jag är tveksam nu. Jag är väldigt för mönster och har inte tittat så mycket på vad du nu sa. Det finns ju så många sorters mönster, geometriska, handstilstext (!), vulgära sammetsblommor osv. Jag gillar att binda ihop olika färger med nåt som är mönstrat. Så jobbar jag :)

AL sa...

En till Sara:
http://www.youtube.com/watch?v=I4bM2Usq9LQ

Vassego.