Lite mycket nu

Jag var ju så uppåt häromdagen när jag både duschade och bytte lakan och ändå mådde bra. Sen dess har jag fått betala. Sovit dåligt och för lite, bara orkat gå fram å tillbaka mellan kök, toa och soffa, och idag mått illa i några timmar (nej, jag är inte gravid och det behöver ni aldrig fråga igen). Efter migränanfall (inget samband). Och så blev jag alldeles allergisk av tio hallon, kanske har jag fått för mycket av allt möjligt, jag har ju ätit allt för att jag verkar tåla det nu. Men tydligt att allergierna blir värre när allt annat blir värre. Ska inte kalla det för allergier, det är bara överkänslighet som kommer och går.

Men jag har i alla fall haft en dryg vecka utan migrän! Det är fantastiska nyheter. Och det anfallet jag hade idag var rätt milt och började igår, när det inte var värre än att jag klarade mig på bara Alvedon.

Nån på Facebook sa att det är fullmåne. Det skulle i så fall förklara varför jag sovit dåligt. Var ju annars rädd att min lucky streak med fungerande sömnmedel var över. Men så ska jag inte tänka. Jag har i alla fall varit trött sen klockan tio. Men jag vet av erfarenhet att det inte räcker med att vara trött för att få sova. Men nu är klockan snart tre, då tänker jag ge upp för idag. Det kan gå.

Annars är det inte hela världen om jag ligger i sängen och lipar av trötthet inatt också.

Jag har ju i alla fall teal i vardagsrummet. Och en egen Mikael.

P.S. Imorgon (idag) är det alla hjärtans dag. Jag hade tänkt skriva kärleksord, eller ja, skäl till att jag älskar honom, på postitlappar som jag skulle sätta överallt i lägenheten, men jag har inte ens orkat det. EN lapp ska jag nog dock klara av. Världens minst bortskämda man, får en lapp på kärleksdagen... Han har i o f s inte hängt med i datumen på sistone och trodde det var nästa vecka. Vi kan ju låtsas att det är det!

1 kommentar:

AL sa...

En post-it på alla hjärtans dag! Underbart!