Redan?!

Jag fastnade på Fejan (gå aldrig dit när du bestämt dig för att gå och sova) och ni anar inte vad jag hör nu.

FÅGELKVITTER!!

Hade glömt hur illa jag tycker om det. När jag hade min värsta insomniperiod för sex (?) år sen innan jag fick ordentligt med medicin, så fick jag en lång cd med skogsljud. Fågelkvitter irriterar mig sen dess. Det var så deppigt när cd:n var slut och man inte var närmare sömnen. Och nu är det likadant fast i verkligheten, för att fåglarna stressar mig. Är det redan morgon?! tänker jag incredulously och blir deppig och stressad på samma gång.

Jag vet, jag är ond. Att avsky fågelkvitter är väl som att avsky hundvalpar och bebisar.

Men ni kan väl kvittra för nån som uppskattar det.

Eller, ska jag lära mig att inte bli stressad av ljudet?

Imorgon. Kanske imorgon.

Jag kan ju vända på saken och slå mig för bröstet att jag är uppe med tuppen. Jag är som folk på andra sidan datumgränsen; mitt idag är ditt imorgon.

Inga kommentarer: