Dagens allt möjligt

Dagens skämmigaste: norrmannen aka vätskekontrollgubnen som fällde en tävlare i Vasaloppet. I alla fall mest kända skämmo.

Årets blåvit: tandnyansen på Oscarsgalan.

Livets ångest: tandläkartid imorgon.

Veckans gulliga oförstånd: 1) Ka Kry (mkt smal) utanför Hemköp apropå att vi inte äter kolhydrater: Varför då? 2) Pizzeriakillen (också smal) noterar att Mikael har gått ner i vikt, Varför då?

Samma gamla oförstånd: jag har två finnar. Jag är 43 och har inga hormoner. Vad är detta?!

Årets övertro: att jag ska delta i tidningen Skrivas årliga novelltävling, och vinna. Jag som har prenumererat på hittills ca åtta nummer men inte orkat läsa nåt av dem. Har inte heller orkat läsa mer än två av de många inredningstidningar mm jag prenumererat på. Det enda som är så lättsmält att det går ner är Sofis mode. Den är väl i par med Mitt livs novell, tipsade Sara.

Dagens asgarv: Mitt livs novell.

Dagens besvikelse: citronfromagen var minsann inte så god som mina cravings påstod. Är snart redo för återgång till diet.

Tisdag: semmeldan. Tänker äta en som belöning för att jag går till tandläkaren istället för rymmer till Barbados. Har Barbados utlämningsavtal med oss??

Dagens semlebild: Bonjour vintage serverar sina semlor på fot. Tjusigt.
http://www.bonjourvintage.se/wp-content/uploads/2014/03/19.jpg

Inga kommentarer: