Decenniets läskigaste experiment

Var och fick botox idag. Gjorde mindre ont än vanligt. Eller så är jag mer glömsk än vanligt :)

Däremot blev jag lite chockad när jag räknade statistik. Sedan förra Botox var det i runda tag 70 dagar. 40 av dem hade jag migrän. 28 dagar tog jag triptan, 6 gånger Treo comp och några dagar bara Alvedon eller inget.

Tydligen är det inte tillfredsställande. Det kan jag gott hålla med om, men hade inte kommit på tanken att man direkt skulle göra nåt. Jag blev i alla fall föreslagen att prova saroten (gamla sortens tricykliskt antidepressiva) men i låg dos, för nervsmärta och sömn.

Medicin för migrän provar jag mer än gärna, jag håller med om att det är lite jobbigt. Men saroten skulle ersätta min välfungerande kvällscocktail om fyra sömnpiller. Den har -- peppar, peppar -- funkat i fem år och jag vet hur oerhört lättstörd min sömn är, så jag är ganska nervös nu. De sa att man sover som en baby på dem, men det tror jag vad jag vill om. Det har i alla fall gått två timmar och jag är dödstrött men inte ett spår sömnig. Tar två till. De sa 1-3, nu får vi se.

6 kommentarer:

Klarins sa...

Din "väl fungerande kvällscocktail" är inte så värst väl fungerande!
Jag tror på din nya medicin. Men ge den en chans.
Läste om nåt nytt revolutionerande mot migrän som de fått fram på Lunds lasarett, har du koll på det?

Monica sa...

Jag håller med Modren här! Och så hoppas jag att du blir bättre. Tjohej!

Anja Olergård sa...

Jag sov!! Det tog drygt fem timmar att somna och jag tog en stilnoct, men nu när jag vet att det krävs fem piller kan jag ta dem på en gång och inte utspritt. Och bara en halv stilnoct. Kanske måste vänja mig av med den, inte sluta cold turkey. Sov också tre timmar för lite, men det hoppas jag också kunna åtgärda i natt. Är försiktigt positiv!

Har inte pejl på bad de gör mot migrän i Lund. Men jag kan Maila neuromottagn och fråga, de borde ha koll.

En långvarig förkylning sa...

Kan tänka mig att du provat allt i migränväg, men mannen min har Maxalt och det är det enda som funkar. Hoppas på fina nätter framöver! Eller nattliknande delar av dygnet : )

Klarins sa...

Om dom sa 1-3 piller som du skrev, kan du då ta 5???

Din gube gjorde stor nytta hemma hos mig idag vid datorn.

Hur var det nu - fungerar din symaskin? Snart måste jag börja sy upp och sy in alla kjolar jag har i vardagsrummet.

Anja Olergård sa...

Ja, hon sa "1-3 eller till och med ännu mer". Maxdos vid depression är 150 mg så om jag tar 30 eller 50 är nog inte så farligt.

Du har använt min symaskin senast, och jag har för mig du sa att det var nåt som strulade, trådspänningen möjligtvis?