Luft och lukt och ljud

Rastade kometen i det fina vädret, och hunden. Hon älskar verkligen att åka med. På hemvägen fick hon springa av sig och det är otroligt hur en hund som är en hand eller fot hög kan springa snabbare än kometen.

Jag åkte till stället bakom skolan där min drömtomt ligger. Där brukar det växa vitsippor i slänten men det var för tidigt. Jag hade vantar på mig fortfarande, och mars är kanske lite väl optimistiskt. Men det var en vansinnigt härlig tur i alla fall, det luktade inte så mycket vår, men fåglarna kvittrade som besatta, det var blå himmel och jag fick känna vinden i håret. Jag är alldeles glad!!

Och tänk vad fantastiskt Sverige är som har gett mig nya ben. Det är sån skillnad på att åka komet och att sitta i bil. Det är nåt visst med promenader! Luft och lukt och himmel och fågelsång!! Aaaaa!

Inga kommentarer: