Min livsdröm

Såg precis på Fejan hur man som sjuk får åka både en och två månader till Teneriffa för att få sol och träning. Min mans pappa hade extremsvår psoriasis och som del i att han var ordförande för den första patientföreningen för diabetespatienter så åkte han runt och kollade hur ställena funkade.

Jag skulle vilja flytta till Italien. När jag är frisk alltså. Ha ett hotell med pooler, strandnära och bufférestaurang av god kvalitet. Och så skulle ME-sjuka kunna åka dit och vila upp sig, bada, få sol på kroppen och sand mellan tårna. Och jag skulle ha nån duktig terapeut som masserar eller nåt, efter flygresan är man ju stel. Och ha rullstolar där så att man inte behövde ta med egen. Och att det skulle vara helt naturligt om folk inte orkade gå till frukostmöten utan ville ha croissant och kaffe på sängen. Sen skulle jag ha ett litet bibliotek med böcker och tidskrifter. Och gratis Wifi.

Ååå, vad jag vill!

Inga kommentarer: