Oväntad lärdom

Igår natt, när jag som vanligt hade på teven med ljudet avstängt, fast jag inte tittade, kom det nåt sånt där hemmafruprogram. De kvinnorna verkar alltid vara överopererade dramadrottningar med mer pengar än vett, så jag tittade inte. Förrän det var nåt med ett bröllop. Alla bröllopsgäster var klädda i vitt och bruden i silver. Nåja. Ceremonin verkade modernare än den vanliga ordalydelsen, och så hörde man (läste, jag hade fortfarande inget ljud på) Jag ger mig själv till dig...  in sickness and in health osv. Då slog det mig att jag bara vill ge mitt friska jag till Mikael. Tycker synd om honom att han ska dras med sekunda varor. Men det är inte vad äktenskapet handlar om.

Jag är ännu inte helt säker på vad som blir bättre om jag ger Mikael även den sjuka Anja, men jag ska göra det. Kanske för att det inte finns någon annan Anja att ge bort.

2 kommentarer:

Klarins sa...

Si, det var en bra och viktig lärdom!
Vi är för prestationsinriktade nuförtiden, helt klart.
"Jag är", sa Gud. Kan inte det duga åt oss också?
kram från modren som förstås tycker att du är toppen precis som du är...

Anja Olergård sa...

<3