Påskidéer

Igår var det vitt av snö. Idag vaknade jag så tidigt att det var ljust ute, och det trodde jag betydde vårväder. Men Mikael påstod att vi har haft sol av och till hela vintern. Vet inte jag nåt om.

Man märker alltid på pinterest vad det är för årstid eller högtid som närmar sig. Nu verkar det vara dags för st patrick's day, vår och påsk.

Jag vet faktiskt att påsken handlar om Jesus, men jag vill inte ha honom i choklad. Dessa avgudar passar bättre för just det ändamålet.

I år ska jag eventuellt köra med en beigevit påsk, och klä in några gräsliga/vanliga påskägg med gamla boksidor och hemvirkade spetsuddar. Eller helt färdigköpt polyesterspets, det är nog troligare.

Ännu troligare är att jag inte orkar nåt pyssel alls, och så lämnar jag pinterest smockfullt av idéer till nästa år. Så brukar det ju vara.

(Alla bilder från Martha Stewarts feed på pinterest.)

1 kommentar:

Cecilia summerar sa...

Igår åkte sonen cykel på vårvägar, idag är det nån dm snö! Lika overkligt varje gång när det ändras så snabbt.

Ditt inlägg fick mig att längta påsk. Slut på fastan och fest (för den som orkar bjuda in) och vårdoft.