Positivt tänkande

Migrän är verkligen käckt, för eftersom matsmältningen avstannar kan man leva dubbelt så länge på samma middag.

Vi får väl se om jag kör samma koncept imorgon, när vi ska äta trerätters i stan.

Just det, dejt på en torsdag. För mig är alla dagar lika och nu får vi förhoppningsvis mindre sorl och snabbare service. Även om jag redan kollat upp vad jag vill ha, ska bara dubbelkolla att nätmenyn var aktuell. Mikael kommer att bli mer än förvånad över min beslutsamhet, jag brukar nämligen alltid stamma: ta nästa, jag har inte bestämt mig än. Har ni tur lägger jag in några foton av maten. Jag har ju inte översvämmat instagram med min mat, så jag har några till godo. Selfie, Maybelline. Är fortfarande inte ok med att visa hur tjock jag är.

Och jag som hade bestämt mig för kjol och klackar och nagellack har fortfarande ont i knät sen förra veckan så jag vågar inte fresta med klackar, och så har jag varit migränig hela kvällen och inte velat utsätta mig för nagellacksdoften. Hur ska det gå med blingandet imorgon då?! Jag har fortfarande örhängen planerat och tänker sminka precis allting! Och så har jag fått en ursnygg sidenscarf idag på posten som jag tänker ha istället för kjolen osv. Ska bara komma ihåg att inte spilla, det är nämligen en Ralph Lauren. Så jobbar jag.

4 kommentarer:

Sara sa...

Å, du kommer att vara jättefin, lågklackat går också bra ihop med kjol!
Selfieknep: stick bara fram en liten bit av dig på bilden, typ en nagel eller näsan så ser du smärt och smidig ut samtidigt som folk förstår hur oegofixerad du är som låter maten eller scarvsen synas!

Mat syns minst på mönstrat tyg, så jobbar jag.

Klarins sa...

Scarf i stället för kjol???
Låter farligt!
Men ha det riktigt mysigt ikväll, med eller utan kjol!
modren

Monica sa...

Hehe, jag ser scarfen knuten lite omlott över höften tillsammans med diverse underkläder som KANSKE blir exponerade beroende på hur stor scarfen är. ;) Hoppas hur som helst att ni har det kalasfint!

Anja Olergård sa...

Scarfen mäter 89x89. Det gör inte min rumpa.

Tack för många skratt!