Pinterest-drömmar

Jag snöar in på olika saker på pinterest. Förut samlade jag idéer till ett gammaldags engelskt teparty, min senaste dröm är att skaffa en husvagn och rusta upp den. Då tänker jag inte fixa vattenskadad eller mögel, utan måla om, sy kuddöverdrag och blinga den.

Det finns en hel del bilder av gamla uppfräschande husvagnar på pinterest. Färgerna är oftast för gulliga för mig, men det är kul att glo runt.

Just nu lutar jag åt att inreda i vitt, luftigt, med nyanser av beige och grått. Och parkera den i skuggan och bada i en klar sjö. Ha blommor på bordet, spela spel med Mikael, läsa, äta sallad och jordgubbar.

Och nej, jag trodde ALDRIG jag skulle nämna ordet husvagn igen!

6 kommentarer:

En långvarig förkylning sa...

Men precis! Lite Pinterest och vips vill man ha husvagn! Eller en folkvagnsbuss med batikfärgade gardiner.

Klarins sa...

Jag visste väl att du (och dina syskon) skulle mogna till slut och ta förnuftet till fånga.
Man ska ha husvagn. Pyntad eller inte.
Tänk vad mycket roligt vi haft i alla våra Solifer, Polar, Cääääby, you name it. Där ni ungar fick varsitt överfack till böcker. Vi knödde oss alla sex på 10 kvadrat. Sen när vi kom hem kändes det som om vi bodde i ett slott.
Ack ljuva minnen!
husvagnsmodren

Sara sa...

Maken och jag planerade att låna husbil av bekanta och skaffa likadana joggingdresser med revärer och ge oss ut på vägarna, det hade varit hur kul som helst. Det kanske inte är för sent, förresten?

Anja Olergård sa...

Förslag med ytterkläder med regnväder köper min man rakt av. Han älskar sportgrejer, funktionsmaterial och sånt. Jag gillar kristallkrona. Vive la difference, encore!

Anja Olergård sa...

Förslag med sportkläder med revärer. Varför har jag censur i min egen telefon?!

Sara sa...

Ja och varför censurera "revärer", hur pryd telefon har du?