Bra idé, fast inte så bra

Orkade inte läsa färdigt artikeln om bråket med Soppkök Stockholm för hemlösa, men jag tänkte på att jag fick en sån bra idé en gång. Man skulle ha en "affär" där hemlösa, eller bara mindre bemedlade, skulle kunna få låna kläder när de skulle på jobbintervju. Alltså lite finare businessaktiga kläder. Jag tyckte det var en sån bra idé.

Sen kom jag på massa men, men vem ska betala hyran, men vem ska betala kemtvätt av kläderna, och det största kanske är men vilken hemlös person är kvalificerad för och blir kallad till jobbintervju som kräver kostym?

Men det var en väldigt bra idé.

(Politik kanske inte är så lätt. Man kanske skulle prova själv innan man klagar på dem...)

2 kommentarer:

Sara sa...

De skulle kunna bli telefonförsäljare! Då passar det bra med kostym.
Har sett att det där otrevliga partiet vars namn jag vägrar sprida har retat upp sig på att de tydligen hört talas om en obemedlad med mobiltelefon och om detta teknikintresse är så allmänt spritt som de vill påskina så ...
Å vad jag är bra på att lösa samhällsproblem!

Anonym sa...

Det finns. Men de får kläderna / al