Vilket yrke?

Jag tänker mig att jag ska få rituximab och bli frisk. (Vet inte när eller hur, men det är senare frågor.) Då när jag är frisk ska jag jobba. Jag har lite att välja mellan.

Professor i engelsk litteratur (ligger väl lite efter för att hinna bli professor)

Författare (det här är den riktigheten, viktigaste drömmen)

Nån som har på sig hatt till jobbet. Vet inte några andra än kungligheter som har hatt på jobbet, och det är jag inte jätteintresserad av att bli.

Kanske kan jag bestämma att hatten blir min tänkarhatt, och när jag sitter i min skrivarlya med en kopp varm choklad, så skriver jag bättre med hatt.

Så får det bli.

6 kommentarer:

Monica sa...

Nja, du kan ju även bli byggnadsarbetare eller asfaltläggare eller ingenjör eller något annat genusneutralt för att få bära hatt varje dag på jobbet.

Anja Olergård sa...

Det hade jag aldrig kommit på. Vad genusintelligent du är.

Sara sa...

Jag vill inte ha nån genushatt! Och asfalt luktar illa! Fram för mera flor och fjädrar!

Anja Olergård sa...

Jag vet inte hur det var med Monnah, men jag var i alla fall sarkastisk. Genus är så politiskt korrekt, men jag skriver inte under deras bildliga protestlista.

Monica sa...

Men jag älskar verkligen doften av asfalt och som asfaltläggare jobbar man inte på vintern när det är mörkt och kallt och tjänar bra med pengar gör man också. :) Sedan är min drömhatt naturligtvis ingen hård hatt, utan en engelsk och tjusig trädgårdsskapelser utan rysch eller tyll.

AL sa...

Tænkarhatt med flor ær ju smått genialiskt!